17 september 2013

Kakbak och hallonklänning!

Jag hade en sån ypperlig vision om att den här Amina-vanten skulle bli perfekt. Jag repade upp, stickade om, repade upp, stickade om - för att några dagar senare montera ihop den och inse att vanten är tokliten. Nu har jag börjat på en ny - med mönsterbeskrivning(!!)


Det bakas en del här hemma, vi gillar sötsaker som dessutom fungerar som långvariga energipiller. Häromdagen bakade vi en mango och hallonmoussetårta från Renee Voltaires kokbok. Tårtan var god, speciellt mangomoussen =) Tyvärr dog kameran så ni får nöja er med den här inför-baket-bilden. 


Sist men inte minst tänkte jag visa lite bilder från sommarens hallonbuskar. Det är första gången jag har sytt en klänning med sprund! 
Mönstret är från Meedom, 4-7år. Form 1,5 med raka linjer. 






Inga kommentarer: