22 augusti 2013

Prylhylla och adressbyte!


Nu har jag bytt bloggadress till handmadebyhindrikes.blogspot.com - det känns bra att namnet är detsamma överallt =)

I början av sommaren hittade jag en gammal skrutthylla på loppis som jag fick köpa för tjugo kronor, jag och Amina målade den och fick efter mycket pysslande in en liten tapetruta i varje fack. Nu är den klar och idag hängdes den upp i köket - vi är så nöjda! 

Före...




...Och efter

Ett hett tips om du traskar runt och inte har något för dig är att investera i "Stora boken om att röja och rensa". Jag har rensat kök och hall vilket resulterade i sex papperspåsar med loppismaterial och tio påsar med skruttsaker som ska slängas. Jag förstår inte hur allt fick plats. Hur som helst känns det skönt att bli av med det och dessutom går loppispåsarna till en vän som bygger barnhem i Kenya. Nu är det bara fyra rum kvar - puh-! 




1 kommentar:

LadyNight sa...

Vad tjusig prylhyllan blev! :)