16 april 2011

Garnförsäljning och kattbus!

Tunisiskt garn säljes! Tryck här för att komma till annonsen..

















För en vecka sedan hörde fina Virkhörnan av sig och frågade om jag ville ha ett mönster som hon hittat. Hon trodde det skulle passa mig och gissa om jag blev glad =) Jag har länge letat efter ett attraktivt mönster att sticka i flerfärgsstickning och ned i brevlådan damp det ett mönster på en fin väska med stjärnor och kvadrater... Tack snälla du!


Bodil och jag tackar så mycket för alla fina kommentarer! Inatt har hon nästan sovit hela natten-mycket skönt =) Vi är ju i en lära-känna-period och igår blev jag helt såld, hon somnade på min mage och sträckte upp tassarna på mitt bröst, en riktig liten goding! Hjälpa till med tvätten gjorde hon också...



















10 kommentarer:

Renée sa...

Djur e nog det bästa som finns! Skönt att hon inte känns naken, då hade det nog kännts lite skumt... KRAMIS!

Anonym sa...

Vad glad jag blir över att du gillade mönstret så mycket! :-) Ser verkligen fram emot ett alster av dig efter mönstret.

Mian sa...

Visst e det härlig period! Vår yngsta katt är 2år nu, hon e mycket speciell och svår att lära känna på någotvis. Hon e så självständig så hon kommer bara fram när HON vill mysa ofta när vi ska sova. Så det e lite tråkigt, men så det ju.
Men vår Main Coon här en helt annan typ av katt, han ska vara med ÖVERALLT hjälper gärna till och bäddar, viker tvätt när man ska ta på sig osv... Härligt med personligheter!

skapa och inreda sa...

Önskar er lycka till med den lilla godingen.

Hedvig sa...

Jäklars vilken snygg väska! Inte för att jag känner dig, men efter vad man sett här på bloggen ser det klippt och skuret ut för dig! :)

Klart vi ska ha broderikafé mellan föreläsningarna! :) Jag ska läsa arkivvetenskap, om jag kommer in alltså...

Nettan sa...

Men åh, vilken fin väska!! Härligt mönster, verligen!
Och Bodil..... ♥....

Anita Tørmoen sa...

Det var virkelig en flott veske:) så fint katten ligger der i bagen:)

Lilla Anka sa...

Håller med: riktigt snygg väska! Tack för din kommentar i min blogg! Ang "singoalla-mönstret" så kan man väl säga att jag gjort det själv (nästan!) Det är ett hopkok av lite olika mönster, lite här och lite där. Nu tycker jag att jag har fått till det riktigt bra. Den här versionen kommer jag att använda i fortsättningen.

Kiiromi sa...

Jag älskar djur också, speciellt katter.

kul att ha hittat hit, en massa fint att titta på.

/Mia :)

Kiiromi sa...

Hihi, kände just igen en mössa som du gjort i ett tidigare inlägg och inser att jag besökt dig förut också ;)

/Mia :)