18 oktober 2010

Suadda lottar ut finfina vinster här =)

Tro det eller ej men nu är hösten här med. Varje fredag och lördag är det "frip-souk" -begagnad marknad. Där köper jag  begagnade kläder som skickats från västvärlden. Så tro inte att kläderna skänks bort för guds skull, däremot säljs dom väldigt billigt, billigt för tunisierna. Dom menar på att säljsystemet är bra för det skapar många arbetstillfällen.. Jag tycker hur som helst det är väldigt roligt att hitta märkeskläder för en femma styck!

En månad kvar så åker vi hem till Sverige igen, till en ny lägenhet. Ska bli jättespännande! Jag har sökt in till högskolan och universitetet och håller tummarna för att jag kommer in..

Ska bli kul att komma hem och följa era bloggar igen, saknar att läsa om era fina skapelser och pysselfunderingar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst handlar du åt alla bloggvänner också, speciellt mig? ;-)
Håller tummarna för dig om skolan. Ha det fortsatt gott!

SUADDA sa...

Vad kul att du vill vara med i utlottningen!
2 lotter till dig!

Vad kul att kunna göra sådana fynd!
Wow...märkeskläder för en femma!! =D