18 augusti 2013

Virkade armband i butiken!

Nu är vi hemma från Dalsland. Jag hade tagit med mig pärlvirkningen eftersom den är så enkel att ha med sig på resor och dessutom så rolig! 

Jag har virkat sju armband men hade bara monteringshattar och lås till två. På jakt efter detta åkte vi till Vänersborg för att besöka butiken Pysselakuten - trodde jag ja. Det hade stängt, vilket iofs kanske var lika bra med tanke på hur min studentekonomi ser ut efter sommaren. Så nu har jag fem armband som ligger och väntar på montering och två som är klara för leverans - spana in min butik

Till salu!
Till salu!
I väntan på montering...


När vi inte pysslade eller var på jakt efter loppisfynd (där jag kammade noll) så plockade vi bär och havtorn. Vi var uppe i Dals Rostock en sväng och tittade på Kerstin Ljungqvist imponerande atelje, vackra blommor och målningar och gick på obligatorisk vända i mormor och morfars hem för att bli inspirerade till framtida pysselprojekt...


Några av Kerstin Ljungqvists målningar

Drake med egyptiska ljushållare som liknar de tunisiska

Växthuset (förstora bilden!)

Polkagrisblomma

Just nu ser jag kuddar överallt eftersom våra egna behöver en uppfräschning. Jag gillar dom här broderierna och baksidan med knappar.

Vackert Masaismycke
Havtorn

Vardagen börjar smygandes nästa vecka med dagis, Friskispass och litteratursökande. Hoppas ni får en skön start på vardagen! Kram och... 

1 kommentar:

Emilia sa...

Finfina virkade armband och härliga inspirationsbilder!