11 augusti 2013

KnappKrukor och Balkongblommor!

Efter att ha fått pelargonsticklingar av min moster bar det iväg till loppis för att hittas krukor, jag fann tre stycken för en krona styck vilket var överkomligt. Vad som däremot inte var överkomligt var två av krukornas ofördelaktiga utseende - jag målade dom vita och Amina klistrade knappar. Mycket finare tycker vi =)



Balkonglivet är ett relativt nytt liv för mig som växte upp med trädgård. Hur som helst blev det bra mycket skönare när sambo-Karim satte upp hönsnät och vi kunde börja ha dörren öppen dag som natt utan att riskera kattflickornas hälsa. Selleri och pelargoner och chili och luktärtor och kryddväxter och kaktusar. 





Nu bär det iväg till Dalsland, närmare bestämt Mellerud där jag och fin-Amina ska gotta oss i släktsällskap en vecka innan dagis drar igång.


Inga kommentarer: