18 juni 2013

Man måste ju äta också...

Nu har vi sommarlov jag och Amina. Det är SÅ skönt att blanda ihop dagarna och bara göra roliga saker. Handarbeta, leka på lekplatser, träffa vänner och äta god mat. Efter att ha hamnat på en Raw food butik i stora staden så kom jag över en fantastisk bok...

Maten är min medicin utav Janesh Vaidya

Den har perfekt mat för oss som vill äta bra varm vegetarisk mat. Dessutom innehåller den få recept med vetemjöl och mjölkprodukter. Fina bilder och inspirerande till max =)
Jag och Amina slog till på Gudomliga kex som består av mixade fröer/nötter och kokos - grymt goda blev dom! 

Den där Raw food butiken var i övrigt en intressant upplevelse.. Eftersom konceptet är så smalt kan man ju tro att det krävs lite extra av personalen för att saluföra konceptet. I den här affären möttes jag av en extremt sur och bitter dam som inte alls var intresserad av att sälja. Jag som trodde Raw food skulle bidra till ett super- bra- humör!


Gammelmormors matberedare fungerar fortfarande perfekt (!)

Vänta - på - ugnen - bus

Färdiga kex - mums!!


Inga kommentarer: