18 april 2012

Virkad korg!

För länge sen fick jag en cellofanpåse med fyra färgglada nystan med trikåtrasor av min mamma. 
Jag har försökt skapa flera olika saker men var så förtjust i materialet att jag ville känna mig helnöjd med resultatet. Vårt badrum behövde mer färg så jag satte igång att virka en korg till mina saker - och vips. Nu är jag minsann nöjd =) En tripp till Happy Colors i gamla stan är ett definitivt kreativitetsmåste... 


Bingevantarna som jag stickar just nu får ni en tjuvkik på:


Fantastiskt skönt garn att mönstersticka i, norskt och otroligt vackert i färgerna. Och så är det ju så roligt att sticka vantar! Svårt att låta bli trots att kylan (tack och lov) är på väg bort.. 


2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken söt korg!

skapa och inreda sa...

Fin och praktis korg som pryder sin plats.