13 april 2011

Bodil bus!

Igår flyttade Bodil hem till oss. Det är så spännande att få lära känna en ny liten individ =) Hon pratar otroligt mycket och kommer när vi ropar på henne... Jag virkade en dammsugare till henne i förra veckan, fylld med väldoftande kattmynta!





Jag var på läxläsning igår, på ett boende med åtta stycken killar från olika delar av världen. Det var en fantastisk upplevelse! Fantastiska ungdomar som kämpar för att lära sig svenska och dessutom klarar det galant, trots allt tungt bagage de bär på. Det får mig att ifrågasätta både min egen och andra svenska ungdomars studiemotivation. Vi har inget att klaga på. Punkt.

Har sökt in på universitet och högskola idag. Första valet blev socionomprogrammet, andra IMERprogrammet på södertörns högskola och sedan kurser i arabiska, genusvetenskap och sexualitet. Det finns så otroligt stort utbud!

Nu är det dags för lunch och en stor portion rökelse. Nag champa är rökelsernas drottning!


9 kommentarer:

Hedvig sa...

Guuuud vad söt hon är!!! Det måste bli många bilder på henne framöver! :)

Oh, ska du gå på Södertörn? Då kan vi ha broderikaféer där i höst, för jag ska nog också läsa på Södertörn från och med hösten. :)

Nettan sa...

Naaaaw ♥♥♥ .... hon är bedårande!!!

Renée sa...

Häftig kisse, känns hon inte naken att ta på?

Anonym sa...

Vad roligt att hon funnit sig till rätta och trivs hos er! Många roliga stunder väntar för er alla!

Emma - [Distorsion] sa...

Va mysigt med missemass :)
Stannar kattmyntan i dammsugaren? Virkade en dammsugare till min lilla Elsa när hon flyttade hit, fast utan mynta då :)

Anita Tørmoen sa...

Det var en spesiell liten katt:) Sikkert populært med kattemynte-leke.

Mian sa...

ååå...liten nakenfis... =)
Jag var helt emot de för några år sen, nu vill jag att en ska flytta in!!! <3

Spännande uppdrag att hjälpa till med läxläsning, vi har mycket att lära!

R´s sa...

Grattis till fina kissen!

Emma - [Distorsion] sa...

Sv: Jaa vår är underbart med vår :)
Jag får prova och hälla lite mynta i nästa kattleksak och se om det fungerar då, alltid roligt med busig kisse :D