31 mars 2011

Hur du tapetserar smålådor!


Jag köpte den här smarta förvaringsmakapären när jag var 15. Då tänkte jag att det inte spelade någon roll att den var så tråkig för jag skulle ju ändå göra om den. Och det gjorde jag också, åtta år senare..Superlätt och snabbt går det även fast du som jag är skeptisk mot allt som heter lim. Inspiration och limtips har jag fått från fina Maja-tack du!


Före:

Efter:

Du behöver: Låda,tapet,trälim,penna,sax och lite styvare papper till mallen.
Ev en pensel (jag behövde den inte)

Jag beställde tapetprover från inreda, det kostade 49:- med frakt


Sätt lådan som du ska tapetsera mot mallpappret och måla av konturerna...

Så här...


Lägg mallen på tapeten, rita av konturerna och klipp ut...


Limma, ut i kanterna..


Och sätt fast den mot lådan, stryk ut, rätta till och låt torka i 5-10 min



Klart! Hoppas du blir nöjd med dina upphottade lådor ;)

4 kommentarer:

Emma sa...

Jättefint! :)

Fiff sa...

Snyggt! Så bra att det funkade med trälim :-) Visst är trälim bäst?! O du, nu ska du få ett tips till....gå in på måleributiken.se, där får man två tapetprover gratis (!) och de är en meter långa! Efter det kostar de 20 kr styck. Toppen va? O psst...jag har också en tapetbit av den där härliga prickiga tapeten :-)

R´s sa...

Superfin! Och jag blir också påmind om att jag borde göra något sånt med min Ikeapall...

Unknown sa...

Åh vad smart det där med tapetprover! Det ska jag beställa! Jätte fint!