24 mars 2011

Broderat kuddfodral!

En födelsedagspresent till min käre morfar som fyller år i april. Jag tror och hoppas att han inte kikar in här för jag kan minsann inte hålla mig från att visa er =) Fodralet är supervitt men vår finröda gardin gjorde ljuset rött, så ni får helt enkelt visualisera en vit bakgrund ;)

Förlagan kommer från Karins broderier men jag har till skillnad från henne inte fyllt i broderiet..







Och tack för era söta kommentarer om mössan, nu är jag riktigt stolt när jag trippar fram med den!

5 kommentarer:

Emilia sa...

Superfint fodral!

R´s sa...

Vilken lycka att få en present som någon gjort för hand. Och så fina broderier kan inte bli fel.

Fiff sa...

Häftigt! O på tal om klister, så använder jag ALLTID trälim, till allt! I love trälim, det funkar på allting :-) Men jag vet att en del använder vanligt tapetklister också, men det e klart, ska man tapetsera en mjukare bakgrund så kan det bli för blött...kör på trälim! Det är bästast ;-) Kram

Pysselfarmor sa...

Snyggt!

Sisters in Yarn sa...

Mycket tjusigt. Jag tror din morfar kommer att bli superglad.