13 januari 2011

Oroligheter och Blommor!

Dom senaste dagarna har jag oroat mig över utvecklingen i Tunisien. Min svärfar är därifrån och både min sambo och dotter är tunisiska medborgare. Dessutom har vi mycket släkt och vänner som bor där.. Det här är första gången jag har kunnat relatera till ett land och folk som befinner sig i sådana omfattande oroligheter- det är jobbigt! Vad som också är jobbigt är att jag inte kan uttrycka mina känslor och tankar öppet på internet, det är hård granskning av allt material som berör Tunisien och det är det inte värt att riskera.

Mest har jag suttit och virkat afrikanska blommor...
Kram!

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Forstår godt din frustrasjon. Ønsker deg en god helg:)

Madeleine sa...

Roligt att du vill vara med! :) Härliga färger på blommorna! Vad ska det bli, månne?

Cecilia sa...

Är det dom här som ska bli din väska?
Den kommer bli härligt vintrig!
Hur många hexagoner använder du för en väska?
Kram
Cecilia