24 augusti 2010

Godistips!


Jag är på spaning efter godisrecept utan socker då jag försöker bli av med mina humörsvängningar. Dessutom har vi valt att inte ge vår dotter socker så man får leva som man lär! Hur som helst så blev jag inspirerad av en sån god choklad min kompis gjort att jag var tvungen att testa hemma. Då jag inte införskaffat godsaker som kokosolja och rå kakao blev det en liten egen variant!

Om ni gillar chokladmousse gillar ni den här! Du får ju däremot inte sockerchocken vilket ibland är det man eftersöker ;)

1/2 dl skalad mandel
1/2 banan
1/2-1 dl dadlar 
1/2-1dl bra kakao
Mixa ihop med lite naturell olja (kokosolja är den godaste) och vatten om det behövs!
Bre ut en halvcentimeter tunt och in i frysen...

Ingredienserna kanske ter sig lite konstiga för den som aldrig fördjupat sig i raw food/levande föda- men jag lovar, det är gott =) Blanda i vilka nötter/frukter du vill så kanske du hittar en egen smakfavorit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lät riktigt smaskens! Äter inte heller godis, bara virkar det! Så jag gillar också att hitta enkla, goda recept utan socker/sötningsmedel. Testar mycket själv också för att se om det behövs socker, oftast går det lika bra eller t.o.m bättre utan.

SUADDA sa...

Tack för värmande ord! Kul att du gillade San-San =)

Låter som ett mumsigt recept...är ingen godisfantast så det här kanske skulle passa mig bättre.

Åh, jag är så nyfiken på din AfricanFlower-väska!
Den blir ju helläcker i färgerna, men vilket jobb med att bara virka axelbandet! Har länge velat virka AfricanFowers, men det blir alltid en ny amis istället...
Trevlig virkväll!