02 juli 2010

En till award och Väska!






Jag har fått en till award =)
Denna gång från Poppylinda som har en riktigt mysig pysselblogg!Tack Linda!
Eftersom jag fått den innan kommer jag inte skicka den vidare..



Så till mina pysslerier...


Mina African Flowers blev en väska!




Nu är jag i full gång och virkar axelbandet!
Efter vissa påtryckningar så har jag bestämt mig för att sy ett foder. Jag har försökt undvika tanken så långt det går men det blir ju så klart finast och mest hållbart på det sättet.
Jag har extremt dåliga syvanor, det jag kan är i princip att sätta i tråden i symaskinen, vilket visserligen är en bra början =)
Hur ska jag tänka för att fodret ska passa väskan? Jag tar gärna emot tips, tror även att jag ska rulla in i tygaffären och fråga.

Ha en härlig Fredag!

5 kommentarer:

Fiff sa...

Åhh, vad jobbigt med foder!! Blä! Hoppas det går bra, lycka till! Akta fingrarna ;-) Och så fin den blir!

Anonym sa...

Fin väska! Tyvärr kan jag inte hjälpa till med foder och sy, har lite tummen mitt i handen i den frågan :-) Trevlig helg!

skapa och inreda sa...

Gillar din härliga väska!!! Underbara färgval!Tror också på att det är bäst att fodra den, det är inte så svårt.
Ha en trevlig helg/Annika

Emma sa...

Funderade lite på det här med fodret, fast du kanske redan har tänkt på det. Men borde det inte funka, ifall du sydde en "påse" med samma mått som väskan, fast med avigsidan ut? Så att baksidan på tyget kommer mot väskans avigsida så att säga. Och så syr du ihop dem aviga mot aviga i överkanten. Kanske. Hm. Ska fundera lite till.

Poppylinda sa...

Blommorna du såg på min kudde på min blogg är ett mönster som jag översatt från Sarah London som finns här:
http://monsterarkivet.blogspot.com/2009/08/virka-blommor.html