25 november 2009

Bokproblematisk vardag!

"Virka läskigt söta figurer" är hittills en redig besvikelse.
Det konstiga sättet att göra filurerna på har fått mig att göra egna kreationer.
Kanske är jag bortskämd med "virka amigurumi"-boken som har lätta (fantastiskt fina) mönster? Fortsättning följer om boken...

Just nu håller jag på med en prinsesstårta till min kära farmor som fyller år. Dessutom fixar jag med en liten fru-filur från den förstnämnda boken- jag virkar däremot på mitt egna sätt =)

Mössan är som sagt klar men bilderna är sega, eller så är det jag som är det!

2 kommentarer:

Crochetta sa...

Håller med, tycker också att mönsterna är konstiga, kan ju göras mycket enklare. :O

Yes, har tittat massa på garnstudios hemsida men det är så grymt mycket så jag har inte hittat något mönster än som är lätt. :P

Caroline sa...

Skönt att inte vara ensam, då vet jag att det inte är min virkkonst det är fel på ;)

Mössor är nog det enklaste att börja med, om inte halsduk men det är ju dötråkigt! OM du inte gör lite flätor också, på biblioteket brukar det finnas stora stickböcker som beskriver hur man gör dom, det är enkelt att lära sig! =)