12 oktober 2009

Krokning,syfestival och bakelser!


Och så blev det en krokad grytlapp...






Det var superenkelt att kroka. Bra att börja med om man tycker stickning/virkning verkar lite krångligt.
Materialet är av 100% lin. Grovt och ganska styvt, nästa gång blir det ett mysigt bomullsgarn istället!

Jag, min farmor, dotter och mamma var på syfestivalen i helgen. Trodde det skulle vara mycket mer garner,virkning och myspyssel.
Jag är så dålig på att sy så dom randiga velourgarnerna gjorde mig mest frustrerad. Har ganska många fina tyger i...garderoben...

Just nu håller jag på med en prinsesstårta till mina kära morföräldrar. Tänkte att det kan vara en bra present till min farmor också. Äldre människomaterial brukar uppskatta virkbakelser har jag inbillat mig!


Min första prinsesstårta...



Så tråkig blomma!! Ska försöka göra något mycket finare nu, fortsättning följer...


Tack för dom fina kommentarerna, dom värmer i höstrusket =)
Prinsesstårtemönstret kommer från Mia Bengtssons bok "Virka Amigurumi"

Inga kommentarer: